Prezentul regulament este destinat asigurării condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii disciplinei la care se referă. El este întocmit în acord deplin cu sistemul european de transfer şi acumulare prin credite (ECTS[1])
Principiile de bază ale regulamentului sunt:
- o disciplină universitară poate fi promovată numai în momentul în care au fost îndeplinite toate obligaţiile şcolare impuse.
- modul concret de evaluare a muncii unui student este dat în raport de modalitatea în care obligaţiile au fost îndeplinite.
- toate obligaţiile şcolare stabilite sunt uniforme pentru toţi studenţii anului şi promoţiei şi se realizează în aceleaşi condiţii de
organizare şi de durată.
- toate etapele de lucru şi de îndeplinire a obligaţiilor trebuie cunoscute anticipat şi nu pot fi modificate decât în mod excepţional şi
pentru beneficiul tuturor participanţilor.
- orice iniţiativă care vine din partea unui student suplimentar îndeplinirii unei obligaţii şcolare trebuie răsplătită.
- obligaţiile impuse studenţilor rezultă din considerente de aplicare a normelor pedagogice şi profesionale şi din obligaţiile
impuse instructorilor de poziţia lor de angajaţi ai unei instituţii a statului.
- devenirea profesională a unui inginer impune combinarea permanentă şi armonioasă a sarcinilor de lungă durată şi intensitate moderată
şi a celor de scurtă durată şi intensitate sporită.
In toate prevederile regulamentului se urmăreşte, în mod sistematic, asigurarea şi respectarea demnităţii umane a participanţilor la procesul de instruire.
Nu în ultimul rând, regulamentul precizează limitele autorităţii instructorului ca element reprezentativ al puterii.
Este o certitudine că acţiunile autorităţii nu trebuie să depăşească, niciodată, cadrul regulamentului care-i defineşte rolul în funcţionarea sistemului în care ea se poate manifesta.
(1) [Valabilitatea regulamentului] Acest regulament are un caracter intern disciplinei nominalizate.
1. Prezentul regulament este destinat organizării activităţilor disciplinei aflate în planul de învăţământ al studenţilor secţiei
de Automatică a Universităţii din Cluj Napoca.
2. In toate cazurile, în care regulamentul Universităţii nu se pronunţă, sunt recunoscute, în mod implicit, prevederile
prezentului regulament.
(2) [Definiţii] In cele ce urmează se vor utiliza următoarele sintagme sau abrevieri:
[Instructor principal:] Cadrul didactic responsabil de disciplină, însărcinat cu organizarea şi supervizarea tuturor
activităţilor disciplinei. Acesta este singurul responsabil pentru modul de conducere a activităţilor şi modului de evaluare şi
notare a studenţilor.
[Instructor:] Cadrul didactic responsabil pentru o anumită activitate prevăzută a disciplinei, însărcinat cu desfăşurarea
activităţii şi cu evaluarea ei.
[Administraţia facultăţii:] Decanul, prodecanii şi personalul secretariatului facultăţii.
[Publicare:] Orice formă care urmăreşte să facă cunoscută o informaţie de interes pentru studenţii anului. Pentru publicare
se va utiliza pagina web a disciplinei şi setul de adrese de e-mail puse la îndemâna instructorului principal de studenţii anului, dacă
un astfel de mod de comunicare este acceptat.
(3) [Activităţile de bază ale disciplinei] Activităţile de bază programate ale disciplinei sunt cursul, lucrările aplicative, studiul şi după caz, proiectul.
(4) [Relaţia dintre instructor şi studenţii anului] Instructorul principal, şi eventualii instructori, posedă un singur mod de lucru cu studenţii anului de studii.
In vederea stabilirii unor relaţii eficiente ale studenţilor anului cu instructorul principal, studenţii vor desemna, prin forme specifice, pentru fiecare grupă, un şef de grupă, iar pentru întregul an de studii, un şef de an.
Aceste persoane vor fi cu totul răspunzătoare în faţa colegilor lor pentru orice discuţie sau poziţie susţinută în numele acestora cu instructorul principal.
In prima săptămână de activitate, instructorul principal publică modul de planificare a obligaţiilor şcolare aferente şi calendarul anual al evenimentelor disciplinei. Orice modificare a termenelor şi datelor comunicate vor fi excepţionale şi vor fi comunicate, de regulă, cu cel puţin 14 zile înaintea datei afectate.
(1) [Discipline premergătoare obligatorii] Disciplina nu poate fi abordată de către studenţii care nu au parcurs şi finalizat cu notă de promovare materiile premergătoare obligatorii publicate ale acesteia.
(2) [Studenţii altor promoţii] Studenţii, care nu aparţin promoţiei şi care au prevăzută, în anul curent, prin planul de învăţământ obligaţia disciplinei, au dreptul să frecventeze şi să participe la activităţile acesteia numai dacă au depus şi înregistrat o cerere de înscriere la frecventarea disciplinei, până la data începerii anului universitar sau semestrului în care este planificată disciplina, la secretariatul facultăţii.
Cererile ulterioare nu vor fi luate în considerare.
(1) [Definirea obligaţiilor şcolare] Obligaţiile şcolare sunt acele activităţi destinate pregătirii studenţilor în cadrul disciplinei şi care sunt luate în considerare pentru evaluarea globală a nivelului acumulat de cunoştinţe specifice disciplinei.
(2) [Obligaţiile şcolare şi planul de învăţământ] Obligaţiile şcolare sunt stabilite prin planul de învăţământ al disciplinei şi prin programul de pregătire adoptat de instructorul principal.
(3) [Obligaţiile şcolare în condiţii normale] Obligaţiile şcolare se referă întotdeauna la studenţii unui an de studiu.
Obligaţiile şcolare sunt uniforme, atât pentru studenţii anului cât şi pentru studenţii repetenţi sau care, din diferite motive, recuperează obligaţiile specifice disciplinei.
(4) [Obligaţiile şcolare în condiţii deosebite] Pentru studenţii repetenţi şi cei care nu şi-au susţinut examenele în sesiunile programate şi care, pe cale administrativă, au obţinut amânarea susţinerii examenului, toate obligaţiile stabilite se vor reface necondiţionat, indiferent de cauze.
Studenţii care din diferite motive nu şi-au putut susţine examenul disciplinei, deşi au avut toate obligaţiile şcolare promovate, pot să se prezinte la examenul disciplinei într-un an ulterior, dacă alte regulamente ale Universităţii o permit, cu acordul expres al instructorului principal.
Acest acord se va da în scris, pe cererea de reînscriere la frecventarea disciplinei a studentului depusă în termenele regulamentare.
(5) [Tipuri de obligaţii şcolare] Obligaţiile şcolare concrete sunt prevăzute în broşura de prezentare a disciplinei. Aceste obligaţii pot fi: 1. Obligaţii şcolare cu predare la termen. 2. Obligaţiile şcolare programate.
(6) [Obligaţii şcolare cu predare la termen] Obligaţiile şcolare cu predare la termen sunt:
1. temele de curs;
2. rapoartele lucrărilor practice;
3. rapoartele de disciplină (sau de studiu);
4. proiectul disciplinei (unde este cazul).
(7) [Obligaţiile şcolare programate] Obligaţiile şcolare programate sunt:
1. examenul median, scris;
2. colocviul final sau de susţinere a părţii aplicative la lucrările practice şi proiect;
3. examenul final al disciplinei - scris.
Toate obligaţiile şcolare prevăzute pentru anul de studiu în curs vor fi comunicate, în mod explicit şi din vreme, studenţilor.
(8) Termene de predare a obligaţiilor şcolare] Obligaţiile şcolare cu predare la termen au în vedere intervalele de timp după cum urmează:
1.Temele de curs şi rapoartele de disciplină au termene precizate în momentul emiterii lor. Rapoartele lucrărilor practice au ca
termen de depunere limită, începutul primei ore a următoarei şedinţe programate de lucrări practice sau termenele comunicate
potrivit calendarului disciplinei.
2.Proiectul disciplinei se va elabora potrivit graficului stabilit de responsabilul de disciplină şi se va depune la termenul şi
locul precizat prin calendarul disciplinei.
3.Orice modificare excepţională a termenelor de la
Regula 3 se va face numai în condiţii bine determinate, comunicate din
vreme de instructorul principal şi se vor referi întotdeauna la studenţii întregului an de studii.
(9) [Condiţii de depunere a obligaţiilor şcolare] Depunerea tuturor obligaţiilor cu predare la termen este recunoscută numai la locul, data şi ora planificată.
După termenul stabilit, rapoartele lucrărilor practice şi rapoartele de fază ale proiectului sau miniproiectelor sunt primite cu o penalizare de un punct de notă finală pentru prima zi de întârziere apoi încă trei puncte de notă pentru mai mult de o zi de întârziere (24 de ore) dar nu mai mult de trei zile de la data termenului.
După acest termen de graţie obligaţia va putea fi predată în anul universitar în curs numai ulterior examenului planificat, cu penalizarea dobândită.
Depunerea obligaţiilor şcolare cu predare la termen constituie condiţie de prezentare la activităţile de evaluare ulterioare programate cum ar fi colocviile, susţinerile sau examenele de orice natură.
Studentul care nu a fost prezent la locul şi timpul programat al activităţii prevăzute, nu este îndreptăţit să depună raportul activităţii aferente. In aceste condiţii el trebuie să refacă obligaţia respectivă potrivit precizărilor stabilite prin prezentul regulament.
(10) [Evaluarea pe parcurs a obligaţiilor şcolare] După predarea fiecărei obligaţii şcolare stabilite, într-un interval de timp rezonabil, instructorul va asigura afişarea soluţiilor problemelor (dacă este cazul) precum şi notarea obligaţiilor predate.
(1) [Prezenţa la activităţile programate] Prezenţa la toate activităţile programate ale disciplinei este obligatorie.
Incălcarea prevederilor regulamentului Universităţii cu referire la prezenţă se va trata în limitele acestuia.
Simpla prezenţă la orele activităţilor disciplinei nu poate fi invocată ca bază a dreptului de prezentare la oricare din formele de evaluare, la examenul final sau pentru promovarea disciplinei.
(2) [Recuperarea şi refacerea lucrărilor practice] In condiţii similare cu cele ale recuperărilor obligaţiilor restante ca la Regula 3 , orice student poate solicita refacerea a cel mult două lucrări practice în vederea obţinerii punctajului necesar pentru prezentarea la examenul disciplinei sau pentru mărirea notelor acordate.
Dacă refacerea este solicitată după promovarea examenului, studentul nu mai este obligat să reia examenul, ci se va face o simplă recalculare de medie. In acest caz, studentul are obligaţia de a solicita administraţiei facultăţii mărirea notei în condiţii uzuale potrivit procedurii.
(3) [Prezenţa la activităţile disciplinei în situaţii speciale] Se consideră situaţie deosebită participarea unui student la activităţile comune ale Universităţii cu altă Universitate.
In acest caz, se disting următoarele alternative:
1. Studentul nu participă la un număr mai mic de lucrări decât numărul maxim admis de lucrări practice care se poate recupera şi nu există nici o legătură între instructorul principal şi proiectul sau activitatea în care studentul este implicat.In acest caz, studentul îşi va continua activitatea după sosirea în ţară şi nu va avea dreptul să se prezinte la examenul disciplinei decât după recuperarea obligaţiilor restante în perioadele planificate.
2. Studentul nu participă la un număr oarecare de lucrări practice, dar a stabilit în prealabil cu instructorul principal modalitatea în care trebuie să acţioneze la Universitatea gazdă în aşa fel încât activităţile realizate să fie asimilate prin similaritate. In acest caz, studentul îşi va continua activitatea după sosirea în ţară, va fi evaluat pe baza muncii stabilite de comun acord cu instructorul principal şi, în raport de rezultatele sale, va avea dreptul să se prezinte la examenul disciplinei.
3. Studentul nu participă la un număr oarecare de lucrări practice, dar există un protocol de recunoaştere reciprocă a activităţilor şi rezultatelor evaluării. In această situaţie, pe baza protocolului oficial, instructorul principal va recunoaşte rezultatele acordate de Universitatea gazdă şi va permite continuarea activităţilor cu respectarea cerinţelor specifice disciplinei.
4. Studentul nu participă la nici o activitate planificată şi există un protocol de recunoaştere reciprocă a activităţilor şi rezultatelor studentului.
In acest caz, studentului i se va atribui nota stabilită pe baza procedurilor protocolului.
5. In toate celelalte cazuri, studentul va trebui să recupereze lucrările neefectuate în anul universitar în curs cu drept de prezentare la examenul disciplinei, dacă este cazul, sau va trebui să reia aceste activităţi într-un an universitar ulterior cu drept de susţinere a examenului în anul respectiv.
(1) [Definire] Temele de curs sunt destinate soluţionării unor probleme de studiu bazate pe cunoştinţele acumulate până la ultimul curs predat. Textul problemelor va fi comunicat studenţilor până la finele zilei în care a fost programat cursul.
(2) [Intocmirea rapoartelor] Temele de curs se soluţionează iar rezultatele lor alcătuiesc rapoartele temelor de curs. Fiecare temă are asociat un raport care se va întocmi pe baza normelor de redactare specifice documentelor şcolare şi profesionale.
(3) [Predarea rapoartelor temelor de curs] Predarea rapoartelor temelor de curs se va face până la ora 12:oo a zilei dinaintea datei cursului următor celui în care au fost formulate. Temele prezentate ulterior nu sunt luate în considerare.
Predarea se va face la sediul Catedrei de automatică în timpul programului de lucru sau la sala de laborator în timpul activităţii practice, dar numai până la momentul stabilit.
Temele de curs pentru semestrul în curs, nepredate la momentul stabilit, nu pot fi refăcute sau recuperate. Ele vor fi evaluate cu zero şi vor intra în acest fel în media temelor de curs şi, apoi, în calculul mediei disciplinei.
(1) [Elaborare] Proiectul/Miniproiectele disciplinei se vor elabora în acord cu normele de redactare specifice şi potrivit graficului stabilit şi comunicat de instructor.
Predarea rapoartelor fazelor proiectului/miniproiectelor, potrivit graficului stabilit, este obligatorie.
Fiecare fază de proiect este corectată şi notată separat şi considerată în cadrul unei medii ponderate împreună cu lucrarea finală.
Condiţiile de evaluare şi de ponderare vor fi comunicate şi afişate la începutul activităţii de proiect.
(2) [Predarea anticipată a rapoartelor de fază] Studenţii pot preda anticipat rapoartele de fază în raport de planificarea iniţială. După calitatea rapoartelor predate anticipat, autorii lor pot beneficia de bonificaţii în condiţiile acestui regulament.
Rapoartele fazelor de predare se vor putea preda numai în ordinea planificată. Predarea unui raport de fază, fără predarea raportului de fază anterior, se consideră neîndeplinire a obligaţiilor şi se acceptă cu penalizarea menţionată ca la Regula 3 pct.9.
(3) [Nepredarea rapoartelor de fază] Nepredarea rapoartelor de fază se penalizează prin notarea cu zero puncte în ansamblul evaluării activităţii de proiect / miniproiect.(4) [Finalizare şi evaluare] Notarea proiectului/miniproiectelor se face indiferent de notele etapelor intermediare. Dacă nota finală pentru proiect/miniproiect este mai mică decât 5(cinci), obligaţia trebuie refăcută şi refacerea se va programa ulterior sesiunii de examene pentru semestrul în curs.
(5) [Relaţia dintre proiect şi examen] Nedepunerea la termen a proiectului disciplinei antrenează după sine pierderea dreptului de prezentare la examen în sesiunea planificată corespunzătoare şi amânarea prezentării pentru sesiunea de examene următoare dacă o astfel de sesiune există, cu îndeplinirea întocmai a obligaţiei sau obligaţiilor restante potrivit planificărilor de recuperare existente.
Proiectul/Miniproiectele disciplinei constituie condiţie de prezentare la examen prin faptul că rapoartele de fază şi proiectul final trebuie predate până la momentele stabilite, că proiectul final trebuie susţinut la data planificată şi evaluat prin nota minimă 5(cinci).
(1) [Elaborarea lucrărilor] Lucrarea practică se consideră efectuată şi se notează cu nota maximă când, în mod cumulativ :
1. raportul lucrării urmează întrutotul programul de lucru precizat în momentul emiterii temei;
2. sunt îndeplinite toate condiţiile de formă impuse raportului lucrării;
3. raportul are concluziile la tema enunţată complet formulate;
4. raportul are soluţionate toate problemele de studiu aferente lucrării;
5. autorul poate justifica din materialul scris şi partea experimentală pusă la dispoziţia sa orice rezultat final
sau intermediar aflat în raportul scris al lucrării practice.
Indeplinirea parţială a condiţiilor 1…5 de la Regula 7 se notează proporţional cu modul de îndeplinire a baremului impus.
Condiţia 5 a Regula 7 este definitorie. Dacă această condiţie nu este îndeplinită, lucrarea practică se consideră neefectuată şi se cotează cu nota unu.
Nivelul de pregătire teoretică a lucrărilor practice poate fi verificat prin sondaj la începutul orelor iar nerealizarea punctajului minim necesar conduce la suspendarea dreptului de a efectua lucrarea respectivă.
Prin suspendarea acestui drept, lucrarea se consideră ca neefectuată. Lucrarea neefectuată, în aceste condiţii, va fi recuperată potrivit normelor generale de recuperare a lucrărilor.
(1) [Condiţii de evaluare] Textele rapoartelor lucrărilor practice nu trebuie să copieze conţinutul referatului oferit de către instructor ci vor trebui să cuprindă, în principal, munca şi rezultatele muncii studentului..
Listarea codurilor sursă se va face întotdeauna pe pagini separate, cu notă explicativă prin care să se precizeze conţinutul şi funcţiile secvenţelor prezentate.
Fiecare text sursă va avea precizat numele fişierului unde textul a fost depus şi se găseşte.
Rapoartele lucrărilor practice trebuie să conţină, funcţie de temă:
- descrierea activităţile efectiv realizate de student, cu paşii şi rezultatele intermediare, cu justificarea deciziilor luate,
- reprezentările grafice, pentru datele numerice sau tabelare, după caz, ale rezultatelor obţinute,
- răspunsurile la problemele propuse în programul de lucru al lucrării,
- concluziile şi interpretările degajate prin realizarea lucrării în raport cu cele învăţate,
- etapele de proiectare, tehnologiile de testare şi datele de test pentru secvenţele de program.
- soluţiile problemelor de studiu impuse.
Modul concret de realizare a rapoartelor va urmări îndeaproape normele de redactare şi editare ce au la bază acest subiect.
(2) [Predarea lucrărilor] Pentru nepredarea raportului unei lucrări practice efectuate la termenul planificat se acordă o penalizare la nota finală de un punct de notă pentru prima zi de întârziere apoi încă trei puncte de notă pentru mai mult de o zi de întârziere (24 de ore) dar nu mai mult de 10 zile de la data termenului.
(3) [Dosarul activităţii practice] Fiecărui student i se întocmeşte un dosar în care se includ toate rapoartele activităţilor efectuate de-a lungul semestrului.
Pentru aceasta, fiecare student va prezenta la începutul semestrului un dosar cu coperte de carton cu aripi egale şi cu şină, iar fiecare raport predat va fi capsat şi perforat pentru îndosariere. Aceste cerinţe intră în condiţiile de predare ale obligaţiilor respective.
Pentru păstrarea eventualului suport magnetic cu texte sursă, studentul va depune odată cu dosarul activităţilor practice şi un plic format (11mm x 16mm) pe care-l va fi lipit cu faţa plicului pe partea interioară, centrală copertei posterioare a dosarului, cu aripioara de închidere spre interiorul dosarului.
Coperta dosarului se va completa cu informaţia potrivit normelor de preparare a materialelor scrise.
Instructorul va preciza pe fiecare raport sau lucrare predată, data depunerii ei pentru a se putea pune în evidenţă modul în care termenele impuse au fost respectate.
(4) [Regimul textelor sursă aferent lucrărilor practice şi proiectului ]Potrivit specificului lucrărilor practice şi/sau proiectului / proiectelor, când este cazul, în vederea susţinerii părţii aplicative a acestora, fiecare student va depune pe un suport magnetic toate aplicaţiile şi problemele rezolvate pe care va trebui să le cunoască şi să le argumenteze în faţa instructorului.
Conţinutul listat al acestor fişiere va trebui depus la termenul planificat, împreună cu raportul lucrării aferente.
In situaţiile în care, din obiectul lucrările practice rezultă necesitatea realizării unor secvenţe de program, textul sursă se va depune pe un suport magnetic la data precizată de conducătorul activităţii.
Textul sursă al secvenţelor realizate se va depune în scris la data planificată de predare a lucrării în condiţiile curente de realizare a ale rapoartelor. Pentru această situaţie, se admite ca textul sursă să fie listat pe o pagină separată şi pe următoarele prin utilizarea unei imprimante.
Pe pagina unde este listat textul sursă se va preciza în mod explicit numele fişierului sub care acesta va fi găsit, cu respectarea regulilor de formare a acestui nume.
Dacă textul sursă de pe suportul magnetic diferă de textul sursă listat, studentul este obligat să depună odată cu suportul nota de derogare prin care să fundamenteze în mod complet necesitatea modificării.
Lipsa notei de derogare în această situaţie conduce la recunoaşterea secvenţei în forma listată.
(5) [Regimul restanţelor de la activităţile practice] In cazurile de absenţe de la programul activităţilor didactice planificate, se vor putea recupera un număr de lucrări potrivit reglementărilor universităţii în vigoare la data cererii de recuperare.
Recuperarea, dacă aceasta este planificată, se va realiza într-o perioadă programată, potrivit planificării anuale a activităţilor disciplinei, iar termenele de depunere a rapoartelor lucrărilor se vor referi la aceste date.
Recuperarea lucrărilor practice se va putea face pe baza unei cereri exprese de recuperare a obligaţiilor şcolare restante ale disciplinei , înregistrate la secretariatul catedrei de automatică, în care se vor preciza, în mod explicit, numerele lucrărilor practice ce se doresc a fi recuperate.
Cererea va avea anexată dovada de plată în original a taxei prevăzute de administraţia Universităţii cu precizarea disciplinei şi numelui instructorului, responsabil cu desfăşurarea activităţii de recuperat.
(6) [Recuperarea lucrărilor practice] Recuperarea lucrărilor practice se va face numai în afara orelor didactice normal programate, după examenul programat al disciplinei şi în limita timpului disponibil al personalului didactic afectat acestor activităţi sau în baza unor reglementări valide ale Universităţii, dacă aceste prevederi există şi sunt publice.
Neprezentarea studentului la recuperarea solicitată pentru care a achitat taxele menţionate, este considerată ca o absenţă care va fi recuperată la rândul său în aceleaşi condiţii, dacă acest lucru este posibil prin planificarea anuală a activităţilor disciplinei.
Taxa achitată pentru lucrarea neefectuată nu se va putea recupera, ea acoperind o obligaţie realizată de către Universitate şi personalul acesteia.
La o şedinţă planificată de recuperare nu se poate efectua mai mult de o lucrare practică.
(1) [Obiectul avizării] Avizarea face parte din obligaţiile conexe ale activităţii la disciplină şi constă în analiza şi verificarea condiţiilor de conformitate de către fiecare student, numiţi în continuare consilieri, a lucrărilor unor colegi pentru care sun acreditaţi de instructor.
(2) [Numirea consilierilor] Numirea consilierilor se face în raport de numărul de ordine al fiecărui student în cadrul listei oficiale a grupei.
(3)[Condiţiile de avizare] Condiţiile de avizare sunt oferite de instructor şi la ele se adaugă condiţiile generale de redactare şi editare a lucrărilor şcolare.
(4) [Procedura de avizare] Paşii procedurii sunt:
Pasul 1: La termenul de predare stabilit în calendarul disciplinei, fiecare student-autor îşi pune lucrarea elaborată într-un fişier de tip *.pdf (prin excepţie de tip *.doc pentru Word 2003) care poartă numele
<număr grupă>.<tip obligaţie cu număr pe două pozitii NN>.<etapă obligaţie>.<nume student autor>.<iniţială nume tată student autor>.<iniţială prenume student autor>.pdf
unde:
<număr grupă> reprezintă un grup două cifre afectat de instructor fiecărei formaţii,
<tip obligaţie cu număr pe două pozitii NN> poate fi „mpNN” , dacă este cazul pentru miniproiect, „pd” pentru proiect de disciplină fără număr, „rsNN” pentru raport de studiu,
<etapă obligaţie> reprezintă un grup de două caractere oferit de instructor în momentul în care se prevede calendarul disciplinei,
<nume student autor>.<iniţială nume tată student autor>.<iniţială prenume student autor> sunt specifice fiecărei persoane cu precizarea că pentru cei care posedă mai multe prenume se va alege primul prenume declarat oficial.
Toate informaţiile din numele fişierului se scriu cu literă mică.
Exemple: "01.mp02.s1.pop.d.i.pdf" pentru miniproiect, "01.pd.f1.pop.d.i.pdf" pentru proiect de disciplină.
Numelui documentului final i se asociază pentru <etapă obligaţie> grupul „00” cum ar fi "01.mp02.00.pop.d.i.pdf" pentru miniproiect în formă finală, "01.pd.00.pop.d.i.pdf".
Pasul 2: Fişierul codificat se expediază simultan la adresa de electronică indicată de instructor şi la adresele consilierilor acreditaţi până la momentul limită al termenului planificat.
Pasul 3: Instructorul confirmă fiecare primire de fişier.
Pasul 4: Fiecare consilier confirmă primirea lucrării în termen de cel mult 12 ore de la primirea acesteia.
Pasul 5: Dacă studentul-autor nu primeşte confirmare în timpul impus de 12 ore, măreşte cu o unitate numărul de ordine al persoanei sesizate drept consilier şi ia din grupă următorul consilier căruia îi trimite fişierul lucrării de avizat. Lucrarea se expediază simultan şi instructorului.
Pasul 6: Persoanele nominalizate drept consilieri analizează lucrarea şi până la ora 24:oo a primei zile de lucru următoare zilei în care a primit lucrarea realizează raportul de avizare şi-l expediază simultan instructorului şi autorului. Codificarea fişierului cu raportul de avizare va fi
<număr grupă>.<tip obligaţie>.<etapă obligaţie>.<nume student autor ).<iniţială nume tată student autor>.<iniţială prenume student autor>.avz.<nume student consilier ).<iniţială nume tată student consilier>.<iniţială prenume student consilier>.pdf.
Exemple: "01.mp02.s1.pop.d.i.avz.kertesz.g.g.pdf" pentru aviz de miniproiect, "01.pd.f1.pop.d.i.avz.kertesz.g.g.pdf" pentru aviz proiect de disciplină.
Pasul 7: Instructorul şi autorul confirmă consilierului primirea raportului de avizare.
Notă: toate mesajele şi confirmările vor fi păstrate de fiecare parte pentru a putea dovedi sincronizarea şi realizarea misiunii.
(4) [Efectele avizării] Studentul autor poate corecta în lucrarea finală neajunsurile raportate de consilier. Cu toate acestea în lucrarea finală, în anexă va apărea forma predată a etapei care se corectează. Această formă este cea corectată şi notată.
Dacă se produce corectarea atunci nota finală pentru obligaţie este
no=0.8 (no1+no2+….+nom)/m +0.2 x nc
unde no este nota obligaţiei sunt notele fazelor avizate no1,no2>,….,nom iar nc este nota obţinută prin corectarea lucrării corectate în urma avizării.
Studentul autor care predă lucrarea şi nu o expediază consilierului este penalizat cu 2.oo puncte.
Studentul autor care nu predă lucrarea trece în procedura de penalizare pentru întârziere dar obligaţia de a expedia lucrarea întârziată la consilier nu dispare. Consilierul nu este obligat să întreprindă vreo acţiune.
Consilierul care nu-şi efectuează atribuţia din vina sa este penalizat cu 2.oo puncte astfel încât notarea lucrării sale începe de la nota 8.oo.
(1) [Condiţiile de prezentare la
colocviu] Condiţiile de prezentare la colocviul activităţii de
laborator sunt:
- toate lucrările programate să fi fost efectuate,
- toate rapoartele lucrărilor practice să fi fost predate la termenele stabilite şi notele acordată fiecărui raport să fie de
minimum cinci.
(2) [Desfăşurare de colocviu] Colocviul de evaluare a modului de cunoaştere a lucrărilor practice urmăreşte:
- justificarea tuturor datelor şi rezultatelor prezentate în rapoartele lucrărilor practice;
- cunoaşterea deprinderilor, tehnicilor şi modului lor de utilizare precizate prin programul de desfăşurare a lucrării,
- modul de soluţionare al problemelor prevăzute în textul lucrării sau impuse de instructor şi destinate fixării cunoştinţelor
introduse prin parcurgerea lucrării practice efectuate.
(3)[Evaluare şi refacere de colocviu] Evaluarea şi refacerea operaţiilor sau paşilor unor segmente din lucrare se face cu referire strictă la materialul scris aflat în raportul lucrării şi la cerinţele temei lucrării.
Prin acest colocviu, media iniţială de evaluare a rapoartelor se poate păstra sau poate fi diminuată.
Imposibilitatea:
- de a efectua segmentul de lucrare solicitat şi existent în raportul lucrării sau
- de a regăsi rezultatele cuprinse sau
- de reluarea a unui segment al lucrării, în condiţii similare, specificate de instructor,
se penalizează cu anularea notei acordate pentru respectivul raport şi notarea sa cu unu. In acest caz, studentul este obligat să
refacă aceea lucrare în limitele regulilor cu referire la recuperare şi a calendarului disciplinei stabilit acestei activităţi.
(1) [Examene de disciplină] Disciplina are prevăzute două examene de verificare: un examen median şi un examen final. Ambele examene se desfăşoară în aceeaşi manieră.
(2) [Examen median] Examenul median este programat de regulă în prima săptămână după mijlocul semestrului, în timpul primei ore de curs planificate. Examenul median este obligatoriu în vederea participării la examenul final al disciplinei şi nu mai poate fi recuperat sau refăcut în anul universitar în curs.
Nota obţinută este parte a notei finale a disciplinei. Valoarea notei examenului median nu este condiţie de prezentare la examenul final.
Neparticiparea la examenul median se evaluează cu zero care este luată în considerare la calculul notei finale.
Subiectele examenului median sunt bazate pe materia predată la curs sau însuşită prin formele practice până la data programată. Materia verificată nu constituie, în mod necesar, o degrevare pentru examenul final al disciplinei.
(3) [Examen final] Participarea la examenul final al disciplinei este posibilă numai dacă:
- lucrările practice/miniproiectele au fost realizate în totalitate,
- rapoartele tuturor lucrărilor practice/miniproiectelor au fost predate şi evaluate fiecare cu nota minimă individuală de 5(cinci),
- colocviul lucrărilor practice/miniproiectelor/proiectului a fost susţinut şi în urma sa toate rapoartele au fost evaluate cu nota minimă 5(cinci),
- mediile pentru fiecare activitate practică, adică a rapoartelor de disciplină şi a rapoartelor lucrărilor practice în urma susţinerii
colocviului, este de minimum 5(cinci), ca notă nerotunjită superior.
Pentru situaţiile în care condiţia de acces în examenul final nu este îndeplinită, studenţii vor putea solicita refacerea a cel mult două lucrări practice şi apoi reluarea colocviului activităţii practice, dar numai înaintea sesiunii următoare de examene, în condiţiile prezentului regulament şi numai dacă o astfel de recuperare este prevăzută în calendarul anual al disciplinei.
Modul de desfăşurare a recuperărilor sau refacerilor pentru obligaţiile care nu permit intrarea la examenul final al disciplinei din cauza notării insuficiente este similar lucrărilor normale.
In vederea evaluării corecte a tuturor studenţilor, examenul final al disciplinei se va desfăşura, de regulă, în mod simultan cu toate grupele anului şi cu aceleaşi subiecte sau, în aşa fel încât, subiectele să fie aceleaşi sau cât mai uniforme.
Participarea la examenul disciplinei se face numai la solicitarea expresă a studentului.
Acesta va depune pe cale electronică un formular tip de cerere de înscriere la examenul disciplinei), în acest sens, până la ora 9:00 a penultimei zile dinaintea datei programate examenului pe adresa instructorului principal sau potrivit calendarului anual de activităţi al disciplinei. Termenul prevăzut în calendarul disciplinei este întotdeauna prioritar.
(4) [Subiecte de examen] Examenele disciplinei sunt prevăzute sub forma scrisă şi lucrarea se prezintă sub forma unei colecţii de subiecte problematizate din întreaga materie predată la curs şi însuşită la lucrările practice şi proiect.
Problemele de examen pot fi sub forma de:
- colecţie de alternative de rezultate parţiale cu referire la situaţii precizate,
- întrebări cu răspuns liber,
- combinat, adică probleme cu alternative, unde toate alternativele oferite trebuie justificate prin răspuns liber, iar alternativele alese trebuie justificate.
(5) [Bonificare individuală] Dacă nota medie acumulată de un student pentru aplicaţiile practice şi nota pentru proiect sunt egale sau mai mari de cât 8(opt) studentul poate opta între a renunţa la examen şi a rămâne cu nota nota medie primită sau de a participa la examenul disciplinei. In cazul renunţării la examen nota acordată la examen media ponderată a celor două probe ca şi cum examenul nu ar fi fost probă solicitată.
(6) [Bonificare selectivă concurenţială] Pentru rezultatele activităţilor aplicative (mai puţin proiectul de disciplină, când acesta există) studenţii beneficiază de un sistem de bonificare concurenţial.
Pentru aceasta, în urma fiecărei evaluări parţiale, pe etape, sau globale, pe ansamblul obligaţiilor de tip aplicativ, studenţii care au rezultate valide, adică toate mai mari sau egale cu 5(cinci), sunt clasificaţi pe baza rezultatelor lor pe structura scalei de clasificare ECTS adică în grupele valorice A,B,C,D şi E. In raport de grupa valorică în care se încadrează, studentul beneficiază de o bonificaţie care reprezintă proporţia din numărul total de probleme din subiectul examenului final al disciplinei de care este degrevat la prima prezentare.
Pentru aceasta în momentul examenului, în raport de clasificarea pe care o posedă, soluţionarea tuturor problemelor în proporţia angajată de calificativ va conduce la obţinerea notei maxime la examenul scris iar soluţionarea tuturor problemelor, adică şi a celor de care este degrevat, va conduce la obţinerea notei maxime la aceeaşi probă împreună cu bonificarea acordată. Pentru soluţionarea subiectului care se încadrează între aceste limite se face în mod proporţional.
Bonificarea selectivă concurenţială se face numai la primul examen la care studentul participă. Pentru celelalte sesiuni ulterioare, în acelaşi an sau în alţi ani ulteriori universitari, se consideră că bonificarea nu a existat.
Tabelul 1.Clasificarea ECTS şi ponderile bonificaţiei acordate pentru examenul final al disciplinei.
Clasificarea ECTS |
Grupa de note la care se referă clasificarea din numărul total de medii valide realizate cu toate note valide [%] |
Bonificaţie [%] |
A |
10 |
15 |
B |
25 |
10 |
C |
30 |
- |
D |
25 |
- |
E |
10 |
- |
(7) [Evaluare rezultatelor examenului] Notarea examenelor disciplinei se face prin cumularea punctajelor acordate fiecărei probleme.
Punctajul acordat pentru fiecare problemă este unitar şi el rezultă funcţie de numărul de alternative corect soluţionate, când subiectele sunt cu alternative sau prin notarea problemei, când aceasta este cu format liber.
Nota finală la examene se obţine prin raportarea punctajului obţinut la punctajul maxim posibil pentru setul de probleme propus, fiecare problemă de soluţionat fiind cotată cu valoarea maximă unitară, în funcţie de intervalele din Tabelul 2.
Nota unu este acordată din oficiu în urma participării la examen.
Tabelul 2. Corespondenţa dintre valoarea raportată a punctajului şi nota corespunzătoare atribuită examenului.
Valoare |
Nota |
Valoare |
Nota |
Valoare |
Nota |
Valoare |
Nota |
0.00… 1.00 |
1.00 |
1.01… 3.00 |
1.25 |
3.01… 6.00 |
1.50 |
6.01… 8.00 |
1.75 |
8.01…12.00 |
2.00 |
12.01…14.00 |
2.25 |
14.01…17.00 |
2.50 |
17.01…19.00 |
2.75 |
19.01…22.00 |
3.00 |
22.01…24.00 |
3.25 |
24.01…27.00 |
3.50 |
27.01…29.00 |
3.75 |
29.01…33.00 |
4.00 |
33.01…34.00 |
4.25 |
34.01…36.00 |
4.50 |
36.01…38.00 |
4.75 |
38.01…39.00 |
5.00 |
39.01…40.00 |
5.25 |
40.01…42.00 |
5.50 |
42.01…44.00 |
5.75 |
44.01…45.00 |
6.00 |
45.01…47.00 |
6.25 |
47.01…48.00 |
6.50 |
48.01…49.00 |
6.75 |
49.01…51.00 |
7.00 |
51.01…53.00 |
7.25 |
53.01…54.00 |
7.50 |
54.01…55.00 |
7.75 |
55.01…57.00 |
8.00 |
57.01…59.00 |
8.25 |
59.01…64.00 |
8.50 |
64.01…68.00 |
8.75 |
68.01…73.00 |
9.00 |
73.01…78.00 |
9.25 |
78.01…83.00 |
9.50 |
83.01…87.00 |
9.75 |
91.01… |
10.00 |
… |
10.00 |
… |
10.00 |
… |
10.00 |
Selectarea unei alternative incorecte din totalul alternativelor posibile ale unei probleme construite cu alternative sau combinată, alternative şi răspunsuri cu format liber, conduce la acordarea diminuarea punctajului obţinut prin acumularea alternativelor corecte alese. Diminuarea punctajului prin penalizare nu poate fi realizată sub valoarea de zero.
Dacă problema este combinată, atunci lipsa răspunsului liber aferent complet, înseamnă pierderea punctelor care ar reveni în urma selectării alternativelor considerate corecte nejustificate.
(1) [Relaţii generale de evaluare globală] Evaluarea activităţilor de pregătire a studenţilor este realizată pe baza rezultatelor parţiale după cum sunt precizate în Tabelul 3.
Pentru situaţiile când o obligaţie şcolară lipseşte ca urmare a modului de desfăşurare a activităţii didactice, pentru evaluare se consideră că obligaţia respectivă nu s-a născut, deci nu pot exista nici un fel de consecinţe pentru studenţi.
Notele componente ale notei finale de evaluare a disciplinei.
Tabelul 3. Notele componente ale notei finale a disciplinei.
Nota intermediară |
Componenta |
Semnificaţia |
na |
nt |
Nota medie de evaluare a temelor de curs |
nd |
Nota medie de evaluare a rapoartelor de disciplină |
|
nlp |
Nota medie de evaluare a rapoartelor lucrărilor practice. |
|
nem |
nem |
Nota medie de evaluare a examenului median. |
np |
np |
Nota de evaluare a proiectului disciplinei |
ne |
ne |
Nota obţinută la examenul final scis al disciplinei |
(2) [Determinarea notei globale a disciplinei] Calculul notei de apreciere a disciplinei se determină numai dacă nota examenului final scris este de minim 5 (cinci) şi se face cu relaţia
n = (pa x na + pp x np+ pem x nem+ pe x ne)
(1)
unde ponderile sunt cele date în Tabelul 4, iar notele sunt cele din Tabelul 3.
Media notelor activităţilor aplicative se determină de asemenea în mod ponderat cu relaţia
na = (pt x nt + prd x nrd+ plp x nlp)
(2)
unde mulţimea obligaţiilor este {t, rd, lp, em} iar pi reprezintă ponderile asociate rezultatelor evaluărilor obligaţiilor şi anunţate la începutul semestrului de către instructorul principal.
In relaţia de calcul a notei activităţilor aplicative, indicii care apar sunt numai pentru acele activităţi care au fost evaluate pentru toţi studenţii în cadrul perioadei unui semestru.
Semnficaţia ponderilor de calcul care intră în modul de determinare a notei finale sunt date în Tabelul 4, iar pentru media activităţii aplicative sunt cele din Tabelul 5.
Tabelul 4. Ponderile grupelor de obligaţii şcolare în nota finală
Ponderea |
Semnificaţia |
pa |
Ponderea mediei de evaluare a activităţilor aplicative în nota finală. |
pp |
Ponderea notei de evaluare a proiectului disciplinei în nota finală. |
pem |
Ponderea notei de evaluare a examenului median în nota finală. |
pe |
Ponderea notei de evaluare a examenului disciplinei în nota finală. |
Tabelul 5. Ponderile elementelor componente în media activităţilor practice.
Ponderea |
Semnificaţia |
pt |
Ponderea mediei de evaluare a temelor de curs |
prd |
Ponderea mediei de evaluare a rapoartelor de disciplină. |
plp |
Ponderea mediei de evaluare a lucrărilor practice/miniproiectelor. |
(3) [Premierea iniţiativei] Pentru orice iniţiativă finalizată a unui student, pentru oricare din activităţile ce constituie obligaţii ale disciplinei, instructorul poate acorda bonificaţii care pot avea un cuantum de până la jumătatea valorii maxime a punctajului aferent obligaţiei respective.
Acordarea bonificaţiei este condiţionată de soluţionarea obligaţiei respective la nivelul minim suficient. Acest nivel minim suficient trebuie obţinut fără aplicarea punctajului aferent unei iniţiative suplimentare.
(4) [Publicarea rezultatelor finale ale disciplinei] Rezultatele finale ale disciplinei se vor publica atât ca note prin valori numerice cât şi prin calificative ECTS potrivit Tabelului 1.
Rezultatele finale vor fi afişate până la ora 13:oo a primei zile lucrătoare zilei care urmează examenului după trecerea unui interval de cel puţin 24 de ore de la ora când se termină examenul final.
(5) [Contestarea rezultatelor finale ale disciplinei] Rezultatele finale pot fi contestate până la ora 13:oo a zilei care urmează zilei de afişare a rezultatelor finale ale disciplinei.
Contestarea se face în scris cu precizarea motivelor concrete care o determină şi a efectelor pe care contestatorul le solicită prin depunerea petiţiei. Petiţia se depune la secretara Catedrei de automatică.
(6) [Soluţionarea contestaţiilor rezultatelor finale ale disciplinei] Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 2 ore de la finalizarea termenului de depunere a petiţiei. Dacă este cazul, instructorii vor anunţa contestatorul de necesitatea prezenţei sale pentru soluţionare sau de prelungirea acestui interval de timp care nu poate însă depăşi 4 ore de la finalizarea termenului de depunere a petiţiei. Rezultatul final se publică după care documentele oficiale ale examenului vor fi depuse la secretariatul facultăţii.
(1) [Consultaţii ] Programul de consultaţii a disciplinei este săptămânal, cu durata de o oră şi este asigurat de către instructorul principal la sediul Catedrei de Automatică a Universităţii Tehnice (sala 350) sau în altă sală precizată la începutul semestrului potrivit orarului disciplinei.
(2) [Recuperarea rapoartelor disciplinei] După promovarea examenului disciplinei, studentul poate solicita în scris şi primi mapa cu toate rapoartele depuse.
Recuperarea mapei se va face după depunerea formularului tip al cererii de recuperare a dosarului activităţii personale va fi depus la secretariatul catedrei de automatică până la ora 12.00 a zilei de miercuri a săptămânii a 02-a a anului calendaristic următor promovării disciplinei, iar recuperarea va fi posibilă tot acolo, în cursul celei de-a 03-a săptămâni, zilnic între orele 10.00-12.00.
După acest interval de timp, mapa poate fi distrusă.
Toate cererile scrise, împreună cu alte documente justificative sau impuse de procedurile menţionate vor fi depuse şi înregistrate din timp sau în condiţiile impuse la secretariatul Catedrei de automatică.
Pentru cazurile deosebite care se referă la studenţi aflaţi în situaţii de sănătate sau stare fizică ce îi împiedică să participe în condiţii normale la examenele disciplinei, în mod anticipat, la cererea scrisă a studentului, instructorul principal va organiza examinarea în cadrul aşezământului medical sau de ocrotire unde studentul este aflat.
(4) [Procedura de contestaţie] Eventualele nemulţumiri cu privire la modul de notare a fiecărei obligaţii în parte vor fi aduse în scris şi argumentat la cunoştinţa instructorului principal în termenul comunicat sau în săptămâna următoare comunicării calificativului notării.
Dacă soluţia oferită la un moment dat de instructorul principal cu privire la un aspect insuficient detaliat al regulamentului nu convine, pentru mediere studentul poate face apel în scris la decanul facultăţii.
(5) [Definirea plagiatului] Plagiatul este o formă specifică de abatere academică.
Plagiatul intenţionat este un act deosebit de grav de abatere academică. Intenţionat sau din neglijenţă, plagiatul poate
include, în mod separat sau combinat:
- copiatul cuvânt cu cuvânt de propoziţii sau paragrafe întregi din una sau mai multe surse, lucrări sau informaţii ale altor persoane,
sau
- prezentarea de citate substanţiale din cărţi, articole, teze, alte lucrări nepublicate cum ar fi articolele în lucru, lucrări
practice şi de seminar, articole comunicate în conferinţe, rapoarte interne, note de curs sau benzi, ale altor autori, fără
indicarea cu claritate a originii sau provenienţei lor, indiferent de limba originală sau iniţial utilizată a sursei.
- utilizarea de formulări foarte apropiate de propoziţii sau paragrafe întregi fără recunoaşterea necesară sub forma
referinţelor la lucrarea originală;
- depunerea lucrării unui alt student în întregime sau în parte;
- utilizarea fără permisiune a ideilor, lucrărilor sau rezultatelor cercetărilor unei alte persoane;
- depunerea lucrării realizate de altă persoană în numele autorului declarat al lucrării;
- copierea de fişiere, algoritmi sau cod sursă fără a indica în mod clar sursele de provenienţă;
- copierea, prin orice mijloace, a unor figuri, tabele, grafice, poze şi includerea lor într-un text declarat ca original sau autentic, fără acceptul
scris al autorului;
- depunerea unei lucrări care a fost modificată în întregime sau în parte faţă de lucrarea unui alt student sau persoane printr-o
transformare de tip mecanic, de exemplu prin modificarea numelor variabilelor sau parametrilor dintr-un program de calculator.
(6) [Promovarea prin fraudă] Orice acţiune, tentativă sau complicitate la promovarea prin fraudă (plagiat), a oricărei obligaţii şcolare, conduce la nerecunoaşterea implicită a realizării acesteia.
Vinovaţilor li se va întocmi raport scris către conducerea Universităţii care va urma să se pronunţe potrivit regulamentului instituţiei asupra altor măsuri care vor fi luate sau dispuse.
(7) [Comunicarea cu instructorul principal] In tot timpul semestrului de activitate comună studenţii pot comunica, în mod direct, doleanţele, observaţiile şi opiniile lor instructorului principal prin utilizarea adresei Dorin.Isoc@aut.utcluj.ro. In acelaşi mod se pot stabili şi audienţele cu privire la orice problemă de interes comun sau privat.
Orice informaţie de interes pentru bunul mers al disciplinei va fi afişată din vreme pe pagina web a disciplinei cu adresa http://users.utcluj.ro/~isoc/ sau http://bavaria.utcluj.ro/~isoc/.
(8) [Evaluarea instructorului şi calificarea disciplinei] In ultima săptămână a semestrului de activitate comună, toţi studenţii sunt invitaţi să completeze şi să depună într-un plic închis, cu sau fără semnătură, Fişa de evaluare a disciplinei şi Fişa de evaluare a instructorului la sediul Catedrei de automatică.
Ca alternativă, aceste fişe pot fi colectate şi depuse centralizat după numerotarea şi semnarea lor şi predarea cu proces verbal de primire de către şeful de an.
(1) [Modificarea şi perfecţionarea prevederilor regulamentului] Prevederile prezentului regulament se vor putea modifica de câte ori derularea corectă şi funcţională a activităţilor o solicită, fără a le afecta pe cele în curs de derulare.
De regulă, prevederile se vor putea modifica înaintea anului universitar următor, fără ca în timpul anului să sufere modificări.
Excepţie de la această regulă o pot face acele evenimente pentru care conducerea Universităţii are abilitate legală să facă modificări altele decât cele anunţate înaintea începerii anului universitar.
(2) [Modificarea excepţională a prevederilor regulamentului] Orice informaţii cu referire la detalii organizatorice necesare bunei desfăşurări a activităţii disciplinei vor fi afişate din timp la avizierul catedrei (în partea stângă a secretariatului facultăţii), la avizierul laboratorului disciplinei sau pe cale electronică în condiţii precizate.
(3) [Propunerile din partea studenţilor] Studenţii au dreptul să facă propuneri pentru modificarea sau perfecţionarea regulamentului.
Aceste propuneri se vor face în scris şi vor cuprinde:
- segmentul din text sau prevederea la care se referă;
- care este partea nepotrivită, incorectă, ilegală, insuficientă pe care partea de modificat o presupune.
- care sunt efectele care se urmăresv prin modificarea propusă,
- care este noua formulare, inclusiv noul segment de text de reglementare propus,
- cum se soluţionează interferenţele cu celelalte prevederi rămase
nemodificate sau ce modificări de armonizare se impun.
Propunerile studenţilor vor fi analizate de instructorii disciplinei, iar iniţiatorul propunerii va fi invitat pentru susţinerea punctului de vedere formulat.
(4) [Publicitatea regulamentului] Prezentul regulament trebuie făcut cunoscut studenţilor pe orice cale înaintea începerii activităţilor anului universitar.
Un exemplar al regulamentului, considerat exemplar de referinţă, va fi încredinţat studentului acceptat de întregul an de studii drept şef de an.
Regulamentul se va include şi în pagina web a titularului disciplinei.
(5) [Cadrul regulamentului] Scest regulament este valabil împreună cu broşura de prezentare a disciplinei şi cu calendarul disciplinei prin care toate referirile sunt concretizate la nivelul anului universitar şi/sau calendaristic.
[1] ECTS acronim de la European Credit Transfer and Accumulation System. Acest sistem a fost recunoscut în anul 2002 la Zurich drept un mijloc esenţial pentru armonizarea învăţământului superior în Europa. Alte informaţii asupra acestui sistem se găsesc pe pagina web: http://europa.eu.int/comm/education/socrates/ects.html.
Ultima reactualizare: 24 octombrie 2010.