Calendar |
Suport |
Criterii |
Rezultate |
Info |
|
Control intelligent |
|
|
6 |
|
|
română.
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
Aurelian
Ignat, ing.drd,prep, Adrian Joldiş,ing.drd. |
|
|
· Să ofere studentului abilităţile de analiză a unui
sistem tehnic complex.
· Să ofere studentului cunoştinţele şi abilităţile
pentru abordarea unor probleme de control inteligent pentru sisteme complexe.
· Să ofere studentului cunoştinţele şi abilităţile
specifice pentru proiectarea, implementarea, testarea şi evaluarea unui
subsistem sau un sistem de control inteligent;
· Să ofere studentului cunştinţle şi deprinderile
necesare prezintării unui proiect de sistem de control inteligent
realizat.. |
|
|
Ingineria reglării automate; Identificarea
experimentală a sistemelor; Sisteme bazate pe cunoştinţe |
|
|
Problematica
sistemelor de control inteligent. Domenii de aplicare. Caracterizare. Control
fuzzy. Elemente de proiectare convenţională.
Specificităţi.Sisteme de control adaptiv în medii fuzzy. Tipuri de
adaptare şi relaţia cu inteligenţa artificială. Identificare
şi/sau învăţare cu
modele fuzzy. Clasificare. Clusterizare. Exploatarea inteligentă a
informaţiei. Structuri de reţele neuronale. Principii. Moduri de
utilizare. Relaţia dintre informaţia de instruire şi
performanţele structurilor cu reţele neuronale. Sisteme
neuro-fuzzy de procesare a informaţiei. Sisteme inteligente şi
funcţii ale sistemelor de conducere. Structuri de control inteligent. Structuri
hibride de conducere inteligentă. |
|
|
28 ore curs, 28 ore aplicaţii practice. |
|
Evaluare:
|
Evaluarea
nivelului de pregătire a studentului se face printr-un set de forme cu
notare ponderată. 1. Activităţi aplicative cu ponderea
pa=67%. Sunt considerate activităţi aplicative şi sunt
evaluate cu o medie ponderată:
rapoarte de disciplină cu ponderea prd=45%,
două miniproiecte cu ponderea plp=55% (CPE). |
|
2. Examen
median cu ponderea pem = 12% (nCPE) |
|
|
3. Examen de
semestru cu ponderea pe = 21% (CEf) |
|
|
unde nCPE =
nu condiţionează prezenţa la examen; CPE =
condiţionează prezenţa la examen; CEf = condiţionează
evaluarea finală. Condiţionarea este impusă de realizarea
notei minime nerotunjite de 5. Recunoaşterea activităţii de miniproiect
este condiţionată de obţinerea notei minime nerotunjite de
5 pentru fiecare miniproiect în parte şi a mediei finale de 5 după
susţinerea colocviului. |
||
|
Examen de
semestru(3 ore), examen median (1 oră), colocviu activităţi
practice(1 oră). |
|
|
N=pa(prd*mrd+plp*mlp)/(prd+plp)+pem*nem+pe*ne |
|
|
1.
Isoc, D.(2001), Analiza,
modelarea şi identificarea sistemelor, Mediamira, Cluj Napoca, 2001.
2.
Isoc, D.(ianuarie 2002), Procesarea informaţiei cu structuri de
reţele neuronale. Noţiuni introductive, Rapoarte tehnice, RTH
02001, Universitatea Tehnică, Cluj Napoca, ianuarie 2002.
3.
Isoc, D.(decembrie 2004), Sinteza unor controlere fuzzy prin
echivalare. Rapoarte tehnice, RTH 04005, Universitatea Tehnică, Cluj
Napoca, decembrie 2004.
4.
Isoc, D.(decembrie 2005), Reţele
neuronale. Aspecte funcţionale şi de exploatare., In: Rapoarte
tehnice, RTH-05011, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, p.1 - 38.
5.
Isoc, D.(noiembrie 2005), Mecanisme
fuzzy sintetizate ca funcţii analitice, In: Rapoarte tehnice,
RTH-05010, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, p.1 – 24.
6.
Isoc, D.(noiembrie 2005), Proiectarea integrată a sistemelor
inteligente ierarhizate, In: Rapoarte tehnice, RTH-05009,
Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, p.1 - 22. |
|
Bibliografie suplimentară minimală: |
1.
Harris, C.J.,
2.
Driankov, D., Hellendoorn, H., Rheinfrank, M., An Introduction to
Fuzzy Control, Springer Verlag,
3.
Sugeno, M., Industrial Applications of Fuzzy Control, Elsevier Science
Publishers B.V.,
4.
Pedrycz, W., Fuzzy Control and Fuzzy Systems, Res.Studies Press Ltd,
1993.
5.
Hecht-Nielsen, R., Neurocomputing, Addison-Wesley Publ.Co.,
6.
Isoc, D., Documente tehnice şcolare. Norme generale de redactare,
Rapoarte tehnice, RTH 04001, Universitatea Tehnică, Cluj Napoca. |
.