Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Facultatea de Automatică şi Calculatoare

Catedra de Automatică

Sesiunea Februarie 2012

 

Informaţii privind examenul de disertaţie

                                                                                                                                                                                                            Sesiunea Iunlie 2012

1 Metodologia susţinerii examenului de disertaţie

Examenul de disertaţie constă dintr-o singură probă: ``Prezentarea şi susţinerea lucrării de disertaţie''.

Organizarea susţinerii disertaţiei se face conform `Regulamentului Facultăţii de Automatică şi Calculatoare pentru Studii Universitare de Masterat''.

Normele de elaborare a lucrării de disertaţie sunt descrise mai jos sunt conforme ``Ghidului Facultăţii de Automatică şi Calculatoare pentru finalizarea programelor de masterat''.

2 Calendar

-       18-22 Iunie 2012: înscrierea on-line pe SINU (Sistemul Informatic al UTCN);

-       18-22 Februarie 2012: înscrierea la secretariatul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare;

-      29 Iunie 2012: predarea lucrării de disertaţie secretarului de comisie;

-       5-6 Iulie 2012: susţinerea lucrării de disertaţie

3 Procedura de înscriere pentru susţinerea lucrării de disertaţie

Pentru a putea participa la sesiunea din Februarie 2012 de susţinere a lucrării de disertaţie, fiecare student trebuie să urmeze paşii următori:


3.1 Înscrierea on-line pe site-ul SINU

1.     Titlul lucrării (în cazul lucrărilor scrise în limba engleză, se cere titlul atât în română, cât şi în engleză). Titlul trebuie scris fără diacritice, doar cu majuscule şi trebuie să coincidă cu cel de pe cererea de înscriere la secretariatul facultăţii!

2.     Numele şi titulatura cadrului didactic coordonator ştiinţific.


3.2 Înscrierea la secretariatul facultăţii

1.     Cererea de înscriere (se preia în momentul înscrierii la secretariat);

2.     Taxa de înscriere -- doar pentru cine nu este la prima susţinere a lucrării de disertaţie.

o    Situaţia şcolară încheiată pe cele 4 semestre de studiu;

o    Taxele de şcolarizare achitate la zi (dacă este cazul); 

                        Informaţii necesare


3.3  Predarea lucrării de disertaţie la secretarii de comisie

1.     Candidatul trebuie să se fi înscris anterior atât la secretariatul facultăţii, cât şi on-line pe SINU;

2.     Lucrarea trebuie să cuprindă foile de început cu format impus;

3.     Lucrarea trebuie semnată atât de către absolvent, cât şi de către cadrul didactic coordonator ştiinţific;

4.     Lucrarea trebuie să cuprindă declaraţia semnată a candidatului privind originalitatea conţinutului;

5.     Pe coperta 3 trebuie lipit un plic cu un CD/DVD, care să conţină textul lucrării, iar dacă e cazul, codul sursă aferent;

6.     Lucrarea se predă într-un singur exemplar secretarului comisiei.


4 Procedura de susţinere a lucrării de disertaţie

4.1 Informaţii generale

Susţinerea lucrării de disertaţie se va face conform planificărilor afişate pe site-ul catedrei de Automatică, cu o zi înaintea susţinerii.

Timpul alocat fiecărui student este de aproximativ 15 minute, organizat astfel:

Durata exactă a prezentării se va afişa împreună cu planificarea susţinerilor.

Pentru o bună desfăşurare a programului de susţinere, studenţii trebuie să respecte procedura de mai jos.

4.2 Desfăşurarea prezentării

1.     Toţi studenţii planificaţi pentru o anumită serie de prezentări trebuie să fie prezenţi în sală cu 30 minute înaintea începerii seriei respective, pentru a-şi copia prezentarea pe calculatorul dedicat prezentărilor. Nu se acceptă prezentări de pe alte calculatoare!

2.     Fiecare student trebuie să fie prezent în sală cu cel puţin 20 minute înainte de începerea prezentării sale, pentru cazurile în care cineva lipseşte sau prezentările anterioare durează mai puţin decât este prevăzut în planificare.

3.     Studentul care urmează la prezentare trebuie să aibă pregătite cele 5 copii ale sintezei lucrării sale, pentru a le furniza secretarului de comisie înaintea începerii prezentării.

4.     Dacă există articole publicate de candidat, se vor aduce 1-2 copii ale acestora.

5.     Prezentarea trebuie să se încadreze în timpul alocat, altfel studentul va fi oprit înainte de terminarea ei.

6.     Studentul trebuie să fie atent la semnalizările secretarului de comisie, care va indica timpul rămas înainte cu 5 minute şi respectiv 1 minut de expirarea celor 10 minute alocate prezentării.

4.3 Elaborarea şi structura prezentării

Prezentarea lucrării de disertaţie trebuie să fie în format electronic şi se va face pe video proiector. Formatele acceptate pentru prezentare sunt PDF şi PowerPoint 2003. Rezoluţia de proiectare va fi de 800 x 600, pentru compatibilitate.

Prezentarea se va concentra cu precădere asupra particularităţilor abordării din lucrare şi a contribuţiilor aduse de autor.


5 Norme de elaborare a lucrării de disertaţie

Documentaţia de prezentare a lucrării de disertaţie trebuie să respecte următoarele caracteristici tehnice de redactare:

Documentaţia trebuie să fie organizată conform următoarei structuri, respectând ponderile recomandate:

1.     Partea 1, maxim 20%: introducere, obiective şi specificaţii, stadiul actual în domeniu;

2.     Partea 2, minim 80%: prezentarea proiectului, rezultate teoretice şi experimentale, concluzii;

3.     Bibliografie;

4.     Articole publicate, ca anexe, dacă este cazul.

Observaţii:

Director Departament
Prof.dr.ing. Honoriu Vălean

 

Secretar comisie 
S.l. Ing. Mirela Dobra