Diagrame de clase UML

 

Introducere

 

Exerciţiile din acest capitol presupun că sunt asimilate cunoştinţele predate īn cadrul cursului Ingineria Programării Software referitoare la descrierea claselor Java prin diagrame UML.

 

Pentru referinţe suplimentare referitore la diagramele UML puteţi parcurge următoarele linkuri:

 

Pagina oficiala OMG - UML

 

Tutorial 1 UML Class Diagram

 

Tutorial 2 UML Class Diagram

 

Tutorial 3 UML Class Diagram

 

Exerciţii

 

Exerciţiul 1. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia o clasă conform diagramei prezentate īn figura 1. Īn cadrul metodei main construiţi două obiecte de tipul Senzor.

Figura 1. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 1.

 

Exerciţiul 2. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia două clase conform diagramei claselor din figura 2.

Figura 2. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 2.

 

Exerciţiul 3. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia două clase conform diagramei claselor din figura 3.

 

Figura 3. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 3.

 

Exerciţiul 4. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia clasele conform diagramei din figura 4.

 

Figura 4. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 4.

 

Exerciţiul 5. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia clasele conform diagramei din figura 5.

Figura 5. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 5.

 

Exerciţiul 6. Construiţi un proiect Eclipse şi adăugaţi īn cadrul acestuia clasele conform diagramei din figura 6.

 

Figura 6. Diagrama UML a claselor pentru aplicaţia 6.

 

Exerciţiul 7. Modelaţi un vehicul folosind diagrame de clase UML. Diagrama trebuie să conţină minim trei clase şi să exemplifice atāt conceptul de moştenire cāt şi cele de asociere şi agregare.