SUBIECTELE PENTRU ORELE DE SEMINAR

 

DATA

  1

DE LA IDEOGRAME LA CUVINTELE SCRISE

Comunicarea de-a lungul timpului. Importanţa comunicării în societate.

Importanţa tipăriturilor în dezvoltarea societăţii europene

Comunicarea la distanţă (telegraf, telefon, radio, televiziune, internet)

 

10.03.2009

2

LIMBAJUL MATEMATIC ÎN COMUNICARE

Şirul Fibonacci şi „Secţiunea de aur”

Perceperea şi simbolistica numerelor

Recunoaşterea formelor geometrice

Sistemul modular, standardizarea

Limbajul matematic şi muzica

Limbajul matematic în reprezentarea culorilor

Limbajul grafic ingineresc

Legătura între numere şi forme

Limbajul matematic şi reprezentarea formelor haotice

Limbajul computerelor

 

24.03.2009

  3

COMUNICAREA NONVERBALĂ

Comunicarea prin semne (salutul, îmbrăţişarea, sărutul)

Tipuri de semne (simptome, semnale, iconi)

Limbajul trupului

Comunicarea prin vestimentaţie.

Rolul simbolului în comunicare

Definiţii ale simbolului

Funcţiile simbolului

Tipuri de simboluri (simboluri matematice, simboluri chimice, simboluri ale unor mărimi standardizate, simboluri utilizate în grafica inginerească)

 

07.04.2009

  4

COMUNICAREA ORALĂ

Elemente nonverbale ale comunicării orale

Forme de comunicare orală: Alocuţiunea, Toastul, Discursul,

Limbajul tăcerii (ascultarea), Dialogul, Interviul, Examenul, Expunerea 

 

21.04.2009

  5

COMUNICAREA SCRISĂ

Avantajele şi dezavantajele comunicării scrise

Particularităţi nonverbale ale scrisului 

Elemente componente şi reguli de bază în tehnoredactarea unei pagini cu text

Documente scrise (hârtia antet, scrisoarea, cererea, scrisoarea de candidatură, invitaţia, cartea de vizită)

Curriculum Vitae

Rolul ilustraţiei în documentele scrise

Funcţiile ilustraţiilor

Tipuri de ilustraţii (de carte, editorială, tehnico-ştiinţifică, ilustraţia pentru informare, ilustraţia pentru reclamă) 

 

05.05.2009

  6

COMUNICAREA PUBLICITARĂ

Comunicarea în publicitate

Componentele unei reclame (copy-platforma, publicul ţintă, obiectivul, promisiunea, constrângerea)

Clasificarea reclamelor

Forme de comunicare publicitară (sigla, sloganul, anunţul publicitar, afişul, pliantul publicitar)

 

02.06.2009

 7

COMUNICAREA LA DISTANŢĂ

Comunicarea la distanţă

Caracteristicile comunicării la distanţă. Avantajele comunicării la distanţă. Dezavantajele comunicării la distanţă.

Recomandări pentru optimizarea unei convorbiri telefonice 

Internetul. Formele nonverbale ale comunicării prin internet

Avantajele Internetului. Dezavantajele internetului. Perspective de utilizare a internetului în economia de piaţă

Pagina web

 

16.06.2009