x

x

UNIUNEA EUROPEANĂ

x

GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI
ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
AMPOSDRU

x

Fondul Social European
POSDRU 2007-2013

instrumente_structurale

Instrumente Structurale
2007-2013

 


x

OIPOSDRU

002_FOAIE A4_6j_FARA SCRIS

 
Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
 
Instrument informational pentru cresterea calitatii, vizibilitatii si interdisciplinaritatii programelor doctorale
 
Activitati

PL1. Analiza state of the art la nivel national/international privind instrumentele informationale si a modului de structurare a informatiilor de prezentare a studiilor doctorale, a rezultatelor cercetarii si cererii de cercetare din partea mediului economic si social
A1. Documentarea privind portalurile si bazele de date
Referitor la portal se vor identifica legaturile si servicii personalizabile principale pe care portalul le va pune la dispozitia utilizatorilor si principalele categorii in care voi fi grupate aceste legaturi si servicii, se vor analiza avantajele si dezavantajele celor doua mari categorii de administrare ale unui portal, si anume modul centralizat sau federativ (descentralizat), si se vor studia mecanismele de autentificare, autorizare si criptare a datelor. Referitor la baza de date se vor identifica principalele informatii care vor fi incluse in baza de date, se va estima volumul acestora si se vor analiza sistemele existente de gestiune ale bazelor de date in vederea selectarii adecvate a unui astfel de sistem.
A2. Identificarea functionalitatilor portalului si a informatiilor din baza de date
Pentru identificarea itemilor din baza de date si a continutului portalului fiecare partener organiza un concurs pentru membrii ai grupului tinta pentru realiza o propunere privind aceste aspecte. Fiecare propunere, atat cea referitoare la portal cat si cea referitoare la baza de date, vor avea un format stabilit in prealabil, format care va asigura eficientizarea activitatii de jurizare a concursului. Pornind de la informatiile identificate si cunostintele dobandite in etapa anterioara si tinand cont de propunerile rezultate in urma concursului, echipa de implementare de la fiecare partener va stabili functionalitatile portalului si modul de grupare a acestor functionalitati si lista informatiilor (itemilor) ce vor fi a fi incluse in baza de date corelate cu domeniile prioritare CDI din cadrul programelor doctorale proprii.
A3. Stabilirea functionalitatilor portalului si a informatiilor din baza de date
Comitetul de supervizare va analiza propunerile rezultate din activitatea precedenta cu scopul de a realiza lista generala a functionalitatilor portalului, care va constitui structura de baza a portalului, si lista generala a tuturor informatiilor care vor fi incluse in baza de date, care va constitui structura logica a bazei de date.
A4. Colectarea informatiilor pentru popularea bazei de date
Se vor colecta informatiile, privind oferta si cererea, care vor fi incarcate in baza de date. Fiecare partener va colecta informatii, conform structurii stabilite in activitatea precedenta, despre studiile doctorale, conducatorii de doctorat, directii de cercetare si doctoranzi. Se va concepe si aplica un chestionar pentru colectarea informatiilor privind cererea de cercetare din partea mediului economic si social.

PL2 Dezvoltarea si implementarea instrumentelor informationale software, baza de date si portal
A5. Proiectarea si construirea bazei de date
Se vor proiecte structurile tabelelor care compun baza de date, se vor normaliza aceste structuri aducandu-se cel putin la a 3 a forma normala si se vor stabili relatiile de legatura intre tabele. Structura bazei de date astfel rezultata se va implementa in cadrul sistemului de gestiune a bazei de date ales.
A6.Implementarea functionalitatilor portalului si a interfetei cu utilizatorii
Se vor analiza metodele de dezvoltare ale unui portal si se va alege cea care este cea mai adecvata situatiei analizate. Folosind metoda aleasa se vor implementa toate functionalitatilor specificate intr-o etapa anterioara si, de asemenea, se va proiecta si implementa interfata cu utilizatorul.
A7. Testarea portalului, instruirea utilizatorilor parteneri si popularea bazei de date
Se vor testa functionalitatile prevazute ale portalului si modul de realizare a interfetei cu utilizatorii. In cazul descoperirii unor erori sau neconcordante fata de functionalitatile sau modul de lucru al interfetei prevazute se vor inlatura aceste erori si se vor remedia neconcordantele identificate. Dupa incheierea cu succes a etapei de testare operatorii tuturor partenerilor vor fi instruiti cu privire la modul de utilizare al portalului. Aceasta instruire este necesara atat pentru invatarea modului de operare al portalului cat si pentru incarcarea, in baza de date, a datelor colectate intr-o etapa anterioara.
A8. Evaluarea feedback-ului utilizatorilor si validarea portalului
Va fi evaluat feedback-ul generat de partenerii utilizatori care au folosit portalul. Daca acest feedback nu este satisfacator, la nivel de functionalitati sau la nivel de interfata cu utilizatorul, atunci se vor realiza imbunatatirile sugerate de utilizatori pana cand portalul va atinge stadiul in care majoritatea utilizatorii vor fi multumiti. Dupa realizarea eventualelor imbunatatiri portalul va putea fi validat.
A9. Diseminarea portalului
Diseminarea rezultatului proiectului, adica a portalului, se va realiza prin diverse actiuni precum: organizarea unei prezentari destinate grupului tinta, instruirea acestuia si a potentialilor beneficiari din mediul economic, realizarea unor ateliere de lucru cu participarea atat reprezentanti ai diferitelor firme cat si reprezentanti ai mediului universitar, prezentarea rezultatelor proiectului la diferite evenimente stiintifice nationale si internationale, etc.

x
Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei
x