Tema de cercetare:
CERCETARI PRIVIND SUBSTITUIREA PARTIALA A MOTORINEI DESTINATA MOTOARELOR DIESEL PRIN AMESTECURI DE BIODIESEL-MOTORINA-BIOETANOL
Durata proiectului: 3 ani (octombrie 2007 - septembrie 2010)
Rezumatul proiectului:
Cresterea continua a populatiei si dezvoltarea tehnologica a condus la o crestere semnificativa a nevoii de mobilitate, cu efecte negative asupra mediului ambiant. Reducerea acestor efecte presupune reducerea poluarii, a consumului de energie si a dependentei energetice.
O solutie in acest sens o constituie utilizarea biocombustibililor, urmarind inlocuirea celor clasici cu biocombustibili de prima generatie: pe baza de uleiuri vegetale pentru motoarele cu aprindere prin comprimare si bioalcooli pentru motoarele cu aprindere prin scanteie.
Dezavantajul principal al biodieselului consta in viscozitatea ridicata a acestuia, care ingreuneaza formarea unui amestec combustibil-aer corespunzator, influentand in mod negativ si procesul de adere, motiv pentru care unii producatori de automobile interzic in mod expres utilizarea aceastora. Combustibilii comercializati la ora actuala contin 2% biodiesel (max.5%), procentele mai ridicate fiind caracteristice motoarelor modificate si combustibililor aditivati pentru ameliorarea proprietatilor amestecurilor.
Prin acest proiect se propune realizarea, studiul teoretic si experimental al amestecurilor de biodiesel-motorina-bioalcool, cu proprietati apropiate motorinei, cu eliminarea/reducerea aditivilor neecologici si scumpi.
Obiectivul principal al proiectului este elaborarea unui biocombustibil de tip nou - amestec de biodiesel-motorina-bioetanol - destinat motoarelor diesel, fara modificari constructive substantiale ale motoarelor.
Rezultatul asteptat este substituirea partiala a motorinei cu pana la 20% biocombustibil, fara reducerea puterii motoarelor cu ardere interna sub limita acceptabila de 5-8%, respectand obiectivele directivei 2003/30/EC (2010 -5.75%, 2020 - 10%).
Cercetarile cuprind: determinarea proprietatilor fizice, chimice si de exploatare ale diferitelor tipuri de amestecuri biodiesel-motorina-bioetanol, modelarea si simularea procesului de injectie, incercari experimentale privind parametrii functional si recomandari.